Veilig fietsen
De opdracht van dit derde project van mijn 2e jaar was om een digitaal of fysiek spel te maken voor kinderen uit de 3e of 4e klas. Dit spel was om deze kinderen te leren en stimuleren om meer en veilig te fietsen.
Hoe het is gegaan
Aller eerst
gingen we kijken naar onze eisen, en kiezen of we voor digitaal of fysiek
gingen. Na voor digitaal te hebben gekozen gingen we brainstormen over hoe en
wat. Na veel schrijven en schrappen kwamen we op ons oorspronkelijke idee. Dit
is waar onze eerste cyclus eindigde omdat we ons plan samen met de tijd gingen
realiseren werd het duidelijk dat we niet genoeg tijd meer hadden. Nu kwamen we
redelijk snel op het simpele maar krachtige idee om een kwartetspel te maken.
Nu we na weer een tijdje schrijven en schrappen 5 setjes hadden konden we het
prototype maken. Deze zijn we bij onze basisschool de Ichtus gaan testen en het
was duidelijk te zien dat hoe verder we in het spel waren hoe makkelijker de
regels werden opgelezen. Dit verklaart dat de kinderen gaandeweg de regels
beter in hun hoofd kregen. Die zelfde dag hebben we bij de technasiumparade het
project en product gepresenteerd.
Ontwerp van ons uiteindelijke product